A műanyag tárolás és szállítmányozás egyik nagy problémája volt évtizedeken keresztül, hogy a gyártók nem egységesített séma szerint készítették el termékeiket. Azonban a fogyasztói igények megkövetelték a sztenderdizációt, így létrejött az euro láda típus, ami megkönnyíti a különféle gyártók termékeinek összeegyeztethetőségét.
Az euro láda hatása az iparágra
Az euro tárolók bevezetése már pár év alatt látványos hatékonyságjavuláshoz vezetett használói között. A tárolás ésszerűbb, a helykihasználás optimalizált lett. Nem volt többé probléma a kisebb felhasználóknál, ha éppen a legjobb árú terméket vásárolták meg egy gyártótól, összeegyeztethették a korábbi és új tárolóeszközeiket. A végső forgalmazóknál pedig a raktározási költségek csökkentek, hiszen itt nagy mennyiségben kényszerülnek ezen műanyag ládák használatára és rengeteg időt elvett korábban a különböző méretű ládak elhelyezése.
Az egységesítést követően a verseny is új korszakba lépett a nagy csomagolástechnikai cégek között. Fokozottan egyre fontosabbá vált az innováció a termelsé minden fázisában. Kezdve attól, hogy milyen anyagokból készítik az euro ládákat, hogy milyen gyártási technológiákat alkalmaznak, és hogy mennyire tudnak megfelelni az örökké változó és fejlődő felhasznáói igényeknek. Ez volt az egyik mozgatórugója a Schoeller Allibert vállalatnak is, amely teljesen magáévá tette az innováció vezérelte termelést, így nőve ki magát az egyik legerősebb szereplővé az iparágban.