Vállalatként vagy magánemberként is előfordulhat, hogy cuccaink túlnőnek rajtunk és már egyszerűen nincs elegendő helyünk a tárolásukra. Ilyenkor sokszor a selejtezés nyújt megoldást a problémára, de előfordulhat, hogy semmit sem szeretnénk kidobni. Különösen a cégek esetében van ez, például ha túl sok – még érvényes és szükséges – dokumentumot kell tárolnunk. Ilyenkor a szortírozás nem jöhet szóba, hiszen mindenre szükség lesz még a jövőben. Ekkor nincs más megoldás, mint raktárhelyiséget bérelni. Azonban van néhány szempont, amit érdemes átgondolni még mielőtt kibérelnénk az első raktárat, ami szembejön. Ezeket a szempontokat nézzük meg cikkünkben.
Méret
Természetesen ezalatt nem arra gondolunk, hogy mennyi cuccot kell jelenleg “házon kívül” tárolni, hiszen az magától értetődő. De gondolnunk kell a jövőre is. Milyen ütemben növekszik a tárolni való tárgyak, dokumentumok mennyisége. Mennyi minden gyűlik még össze a következő 1-2 évben? Ha úgy látod, hogy a jelenlegin kívül is lesz még mit tárolni a jövőben, akkor mindenképp vedd figyelembe ezt a raktár méretének kiválasztásánál. Mindig legyen még valamennyi plusz szabad hely.
Elhelyezkedés
Az sem mindegy, hol van a raktár, legalább is bizonyos esetekben. Magánemberként például jó, ha nincs olyan messze és bármikor hozzáférhetünk személyes tárgyainkhoz. Cégként viszont a legtöbb esetben teljesen mindegy, hiszen a fontos, aktuális dokumentumokat és bútorokat úgyis az irodaházban tároljuk. Ilyen esetben a raktár bérlés a Park22-ben ideális lehet.
Biztonság
A praktikumról már beszéltünk, de a raktár elsődleges funkciója, hogy biztonságban legyenek dolgaink. Egy régi helyiség a korróziótól már nem olyan biztonságos és valószínűleg az ügyes betolakodóknak meg is van a saját módszerük a zár feltörésére, a bejutásra. Válassz ezért modern, újabb építésű raktárhelyiséget, ami a megfelelő védelemmel rendelkezik. Ebbe beleértendő a megfelelő zár és maga az épület stabil, erős alapanyaga is.