Nem is gondolnánk mennyire fontos egy étlap designja, hiszen bevételnövekedést érhetünk el a megfelelő design kiválasztásával, ezért érdemes nagy gondot fordítani a tervezésre.
A következő írásban sorra vesszük a legfontosabb szempontokat:
1, A pénznem ne legyen feltüntetve az étlapon. A vendég a forint szó láttán, nem tud elvonatkoztatni, attól, hogy az étkezés után fizetnie kell és ez az érzés végig befolyásolni fogja. Legalább 50%-os esélye van annak hogy a drágábbat választja, ha nincs meg ez az érzése.
2, Ne legyenek az ételek leírásai és árai egy sorban és egymás alatt elhelyezve. Ha a jobb oldalon, oszlopszerüen vannak feltüntetve az árak, a vendég egyszerűen végig látja az árakat és hamarabb megragad a legolcsóbb árnál. A legfontosabb szempont, hogy a vendég az ételek minőségére fókuszáljon és ne az árakra.
3, Általában az ember, ha kinyit egy újságot a tekintete legtöbbször a jobb felső oldalra esik. Érdemes ezt a részt kiemelni különböző design elemekkel és esetleg a legdrágább ételeket itt felsorolni.
4, Minden kategóriában maximum 7 féle ételt soroljunk fel. A sok lehetőség láttán az emberek nehezebben döntenek, és a biztosra fognak menni. A kisebb választék esetében a vendégben nem alakul ki bizonytalanság, hogy vajon jól döntött-e.
5, A szavaknak ereje van ezért, legyen figyelemfelkeltőbb az ételek leírása. Melyik hangzik izgalmasabbnak? Eredeti olasz recept alapján, helyben készült tésztával, tálaláskor parmezánnal gazdagon megszórva. Vagy az, hogy spagetti.
Ha nincs erre lehetőség, legalább az alapvető összetevőket tüntessük fel az étlapon, hiszen ez nagy segítség a vendégnek, aki ismertetve van az esetleges allergén anyagoktól és a pincéreknek, akiknek nem kell sokadjára felsorolniuk az ételekben megtalálható összetevőket.
Mindezekhez megfelelő kivitelezést nyújtanak a Gasztro Palazzo étlapjai.